Miris je jedan od najvažnijih osjeta za opstanak čovjeka.
Ipak, za razlikovanje većine aroma, mozak treba osjete i okusa i mirisa. Na primjer, da bi raspoznao aromu slatkog čokoladnog deserta, mozak osjeća slatki okus preko okusnih pupoljaka i bogati jaki miris čokolade iz nosa.
Miris i okus su usko povezani. Okusni pupoljci jezika prepoznaju okus; živci u nosu prepoznaju miris. Oba osjeta prenose mozgu koji kombinira podatke da prepozna i ocijeni arome. Veliki broj informacija mozak procesuira koristeći osjet mirisa. Miris je jedan od odlučujućih faktora kod hrane koju jedemo, zraka koji udišemo, osobe koja nam je u neposrednoj blizini. Njega svjesno koristimo (kada mirišimo parfem…) i na njega nesvjesno reagiramo (miris bakinih kolača podsjeća nas na djetinjstvo). On je važan element koji utječe na zaljubljivanje ili nas motivira na kupnju.
Koliko puta ste kupili croissant u pekarnici samo zato jer vas je privukao opojni miris svježih peciva…?
Ugodni i fini mirisi su dio hedonizma, svojevrstan statusni simbol, ali i onaj mali dio luksuza dostupan većini ljudi. Najvažnije od svega – ugodni mirisi nas čine sretnima, bilo da bude lijepe uspomene, podižu nam raspoloženje, djeluju terapeutski ili nam omogućavaju da kroz njih naglasimo svoj karakter i individualnost.